Rejestracja znaków towarowych
Rejestracja znaków towarowych
Odpowiednie zabezpieczenie biznesu jest współcześnie niemożliwe bez rejestracji znaku towarowego. W ecommerce.legal zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego oferujemy naszym klientom kompleksową pomoc w zakresie praw własności intelektualnej..
W ramach naszych usług oferujemy pełną weryfikację praw do marki (znaku towarowego) i badamy jego czystość. Badanie to służy ustaleniu czy istnieją prawne przeszkody do uzyskania prawa ochronnego. Następnie wspieramy klienta w całym procesie zabezpieczania znaku - od złożenia wniosku o rejestrację znaku towarowego aż do wydania świadectwa ochronnego przez odpowiedni urząd.
Pomagamy również naszym klientom w pozyskiwaniu dotacji na rejestrację znaków towarowych. Nasi prawnicy są wpisani na listę wykonawców usługi IP SCAN - usługi wstępnej diagnostyki własności intelektualnej (IP) będącej częścią europejskiego programu pod nazwą Fundusz dla MŚP (SME Fund), stworzonego, aby pomóc mikro, małym i średnim przedsiębiorstwom (MŚP) w uzyskaniu dostępu do ochrony własności intelektualnej i wzmocnieniu ich działalności. Wsparcie jest przyznawane przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO). Dofinansowanie usługi IP Scan wynosi aż 90% jej ceny.
Wspieramy również klientów, którzy rejestrację znaków towarowych mają już za sobą - doradzamy w przypadku naruszeń praw ochronnych na znaki towarowe, a także w przypadku czynów nieuczciwej konkurencji. W tym celu prowadzimy negocjacje, postępowania przedsądowe i sądowe.
Czym właściwe jest znak towarowy?
Znakiem towarowym może być każde oznaczenie umożliwiające odróżnienie towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego przedsiębiorstwa. Znakiem towarowym może być w szczególności słowo, grafika, logo, a także dźwięk czy multimedia.
Znak towarowy a marka
Pojęcie marki jest pojęciem marketingowym, na które składa się szereg elementów – takich jak nazwa, logo i inne cechy charakterystyczne dla przedsiębiorstwo. Znak towarowy jest pojęciem węższym – stanowi on często istotny element marki (np. logo).
Istota znaku towarowego
Znak towarowy jest aktywem przedsiębiorstwa. Znak towarowy może podlegać wycenie wartości oraz być przedmiotem obrotu. Ogromną wartość znaku towarowego potwierdzają przykłady największych marek na świecie – dla przykładu, w 2024 roku, logo marki Apple wyceniane było na 214 miliardów dolarowych, a Coca-Coli na 66 miliardów dolarów. Przykłady te potwierdzają jak zwykłe logo może mieć ogromne znaczenie dla biznesu.
Długość prawa ochronnego na znaku towarowego
Ochrona na znak towarowy udzielana jest na 10 lat od daty zgłoszenia do Urzędu Patentowego – ochrona może być przedłużana bez ograniczeń, na kolejne 10-letnie okresy.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zgłoś się do nas i zadbaj o swój biznes!